Connect with us

Ενδιαφέροντα

Ο ερωτισμός των πληθωρικών γυναικών

Published

on

Μοιραστείτε το με τους φίλους σας

244f294f3517ba0ede03af6ff25be697_L

Μπορεί να αλλάξει το πρότυπο της γυναικείας ομορφιάς; Η δικτατορία της ανορεκτικής μόδας φαίνεται να υποχωρεί υπό την πίεση του νέου φεμινισμού, αλλά και της οικονομίας.

Η είδηση ήταν καλοδεχούμενη, ήταν από αυτές που μπορούν προς στιγμήν να γεμίσουν αισιοδοξία τα «κορίτσια της διπλανής πόρτας», τα οποία για χρόνια προσπαθούν να ξορκίσουν τις καμπύλες τους, τα περιττά κιλά τους, τις γοητευτικές ατέλειες τους, στο όνομα της Κέιτ Μος.

Η 29χρονη Κάντις Χάφιν, ένα μοντέλο της plus-size κατηγορίας, με ύψος που αγγίζει τα 1,80 μ. και βάρος που φθάνει τα 90 κιλά, βρήκε μια θέση στο περιβόητο ημερολόγιο της Ρirelli για το 2015, δίπλα σε ονόματα όπως αυτά της Αντριάνα Λίμα και της Ισαμπέλι Φοντάνα.

Ήταν μια μικρή νίκη απέναντι στη δικτατορία του size zero και κυρίως του νοητικού κορσέ που θέλει τα τελευταία χρόνια την ομορφιά συνώνυμο της αποστέωσης;

Τα πρότυπα ομορφιάς αλλάζουν; Ηταν ένα άνοιγμα της βιομηχανίας της μόδας σε ένα νέο κοινό;

Ή, όπως λένε οι πιο κυνικοί, ένα σημείο των καιρών; Στην εποχή της παγκόσμιας λιτότητας, το ζητούμενο δεν είναι η αφθονία;

Η ίδια η Χάφιν, με μια πληθωρικότητα βγαλμένη μέσα από τη ζωή, είπε: «Τα μοντέλα της κατηγορίας plus-size σε αυτή τη βιομηχανία είναι τα πιο υγιή άτομα που έχω γνωρίσει στη ζωή μου. Δεν κάνουμε πάρτι στα McDonald’s. Είμαστε φυσιολογικές, κάνουμε γιόγκα, τρέχουμε τέσσερα χιλιόμετρα την ημέρα, τρώμε υγιεινά, ισορροπημένα γεύματα».

Τις τελευταίες εβδομάδες οι φωτογραφίες της με την πληθωρική σιλουέτα της, που μοιάζει βγαλμένη από πίνακα Αναγέννησης και αποπνέει μια υγιή, γήινη σεξουαλικότητα, βρίσκονται παντού. Το σώμα της μοιάζει με έναν ιδιότυπο δούρειο ίππο του φεμινισμού, ο οποίος σπάει στερεότυπα, τρυπώνοντας στο φετιχιστικό ημερολόγιο που υπηρετεί πιστά τη διαχρονική ανδρική φαντασίωση.

Ο χαμένος παράδεισος

H αποστέωση του γυναικείου σώματος, το ποθητό extra-extra small, δεν πηγάζει τόσο από την επιθυμία του μέσου άνδρα, ο οποίος πολλάκις θα επαναλάβει ότι αγαπά τις καμπύλες της φίλης του, αλλά από την αυτομαστίγωση για την «αδύνατη τελειότητα», η οποία ξεκινά από την επιθυμία της ίδιας της γυναίκας.

Είναι λιγότεροι οι άνδρες που θα χαρακτηρίσουν ένα πληθωρικό σώμα αντιαισθητικό (όταν αυτό βρίσκεται στο πλαίσιο του φυσιολογικού) και περισσότερες οι γυναίκες που, έστω και ενδόμυχα, θα κριτικάρουν την έλλειψη καλογυμνασμένων κοιλιακών στη γυναίκα που αντικρίζουν απέναντί τους.

Κάπως έτσι, πολλές γυναίκες θεωρούν ότι ακόμη και φυσιολογικές φιγούρες με λίγα παραπάνωκιλά αντιστοιχούν στις φόρμες του κολομβιανού καλλιτέχνη Φερνάντο Μποτέρο, στο έργο του οποίου οι ογκώδεις, υπέρβαρες μορφές, σε αναντιστοιχία με το στερητικό σύνδρομο της διαρκούς δίαιτας, παραπέμπουν σε έναν χαμένο παράδεισο, όπου η αφθονία του σώματος ομολογεί την αυξημένη λίμπιντο, σε μια αναγεννησιακή αντίληψη της ομορφιάς.

Ο χαμένος παράδεισος, όμως, δεν είναι επιθυμητός στις μέρες μας. Η Εύα δεν θέλει να δαγκώσει ούτε καν ένα μήλο και προτιμά για μια ακόμη φορά ένα γιαούρτι με 0% λιπαρά. Μπορεί η μόδα τα τελευταία χρόνια να επιχειρεί να κάνει κάποια βήματα συμφιλίωσης με τον σωματότυπο της μέσης γυναίκας, κατά πόσον όμως εκείνη είναι έτοιμη να κάνει κάποια βήματα συμφιλίωσης με την ίδια της την εικόνα;

Διαχρονικός αναγεννησιακός ερωτισμός

Το πρότυπο ομορφιάς της Αναγέννησης παραμένει θελκτικό για μια μεγάλη κατηγορία ανδρών, παρά τις επιταγές της μόδας. Το πλούσιο στήθος, η ανοιχτή λεκάνη και οι τονισμένοι γοφοί είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τη γονιμότητα και τη διαιώνιση του είδους. Ερευνα του Κολεγίου Georgia Gwinnett της Τζόρζια των ΗΠΑ αποκάλυψε το 2010 ότι οι καμπύλες, εκτός από ερωτικές, μπορούν να αποδειχθούν και εθιστικές.

Οι άνδρες που συμμετείχαν στο πείραμα κλήθηκαν να βαθμολογήσουν τα οπίσθια γυναικών πριν και μετά την επέμβαση αυξητικής γλουτών, ενώ ήταν «καλωδιωμένοι». Τα μηχανήματα έδειξαν ότι στους άνδρες που είδαν το αποτέλεσμα μετά την επέμβαση διεγείρονται περιοχές του εγκεφάλου που συνδέονται με το αίσθημα της επιβράβευσης.

Παράλληλα, προκάλεσαν αυξημένη δραστηριότητα και σε ορισμένα εγκεφαλικά τμήματα που παραδοσιακά αντιδρούν στην κατανάλωση αλκοόλ και ναρκωτικών. Η μόδα, όμως, διαφωνούσε με τη γοητεία των ατελειών και επέβαλλε για χρόνια το αποστεωμένο ως μοναδικό δείγμα ομορφιάς.

Η καμπύλη της μόδας

Το 2012 το Ισραήλ έλαβε μέτρα κατά της προβολής των αδύνατων γυναικών, υποχρεώνοντας τα μοντέλα να προσκομίζουν ιατρική βεβαίωση (όχι παλαιότερη των τριών μηνών) με το πραγματικό βάρος τους για να δουλέψουν.

Το 2013 ο γνωστός σχεδιαστής Ρικ Οουενς απέρριψε τη συμβατική ομορφιά και χρησιμοποίησε στην επίδειξή του καθημερινές γυναίκες, μέλη χορευτικών ομάδων step, που απείχαν πολύ από τις αναλογίες των μοντέλων.

Το πληθωρικό και plus-size μοντέλο Γουίτνεϊ Τόμσον κέρδισε το 2008 την πρώτη θέση στο ριάλιτι σόου «Αmerica’s Next Top Model», ενώ, τον περασμένο Φεβρουάριο, το plus-size μοντέλο Χέιλι Χάσελχοφ (κόρη του ηθοποιού Ντέιβιντ Χάσελχοφ) δήλωσε ότι θεωρεί τον όρο «plus-size» περιοριστικό γιατί ουσιαστικά αντιπροσωπεύει τις γυναίκες με καμπύλες και όχι τις γυναίκες που ξεφεύγουν από το φυσιολογικό.

Η 21χρονη Χέιλι περπάτησε αγέρωχα στην πασαρέλα του London’s Plus-Size Fashion Weekend ευχόμενη μια ημέρα οι επιδείξεις plus-size να αποκτήσουν την ίδια αίγλη με τα «κανονικά» fashion shows. Μήπως η μόδα αισθάνεται πραγματικά τύψεις;

Η ψυχοδυναμική ψυχοθεραπεύτρια και σεξολόγος Ελεάνα Ελευθερίου αναφέρει: «Τα τελευταία χρόνια, λόγω των συνεπειών που προέκυψαν από την ανάγκη ανταπόκρισης σε ένα υπερβολικά αδύνατο πρότυπο ομορφιάς, παρατηρούμε μια αλλαγή στη μόδα. Μια ευαισθητοποίηση, λοιπόν, και μια προσπάθεια από τους εκπροσώπους της να συμβάλουν στην καταπολέμηση των έως και καταστροφικών συνεπειών που μπορεί να επιφέρει το αποστεωμένο πρότυπο στις διατροφικές συνήθειες.

Το αισθητικό κριτήριο που επέβαλε την υπερβολική αδυναμία συνέβαλε στην εκδήλωση σοβαρότατων ασθενειών, όπως είναι η βουλιμία και η ανορεξία, χωρίς βέβαια να αποτελεί αποκλειστικό και κυριότερο παράγοντα». Οι καταναλώτριες θα έχουν παρατηρήσει ότι τα νούμερα σε συγκεκριμένα μαγαζιά είχαν την τάση να “συρρικνώνονται”, παράλληλα με τα είδη ένδυσης, δημιουργώντας επιπλέον άγχη και πίεση μέσα στο δοκιμαστήριο.

Πόση πίεση μπορεί να νιώθει ένας άνθρωπος που δεν ανταποκρίνεται στα πρότυπα ομορφιάς; Και τι ακριβώς σημαίνει η φωτογράφιση της Χάφιν; «Η φωτογραφία θα μπορούσε να είναι και ένα μήνυμα κατά του ρατσισμού και της περιθωριοποίησης που ενίοτε βιώνουν οι άνθρωποι που δεν είναι αδύνατοι.

Το πρότυπο της γυναίκας που νιώθει αρμονικά με το σώμα της είναι πρόσφατο για τη χώρα μας. Και οι Ελληνες, επηρεασμένοι όμως από το δυτικό πρότυπο, άφησαν τον skinny σωματότυπο να επικρατήσει. Οταν όμως αυτό που επιθυμούμε δεν είναι πηγαίο, αλλά επιβεβλημένο, τότε αυτό που προβάλλεται ως πρότυπο γίνεται τελικά κακέκτυπο για τον άνθρωπο».

Μια έξυπνη στρατηγική μάρκετινγκ

Για πολλούς η έστω και δειλή στροφή της μόδας προς τα ζουμερά πρότυπα δεν είναι τίποτε άλλο από μια νέα στρατηγική του μάρκετινγκ με στόχο τη μέση γυναίκα. Δεν είναι λίγες οι εταιρείες καλλυντικών που χρησιμοποίησαν στις καμπάνιες τους το περίφημο κορίτσι της διπλανής πόρτας, ενώ αυξάνονται και οι διαγωνισμοί όπου απλές γυναίκες στέλνουν τις φωτογραφίες προκειμένου να γίνουν το νέο πρόσωπο μια εταιρείας. Παράλληλα, δημοφιλείς μάρκες ένδυσης σχεδιάζουν ειδικές σειρές ρούχων που απευθύνονται σε γυναίκες με καμπύλες και περιοδικά διατείνονται ότι τυπώνουν χωρίς Photoshop τις φωτογραφίες τους.

«Δεν αποκλείω να πρόκειται για μια στρατηγική μάρκετινγκ, αλλά νομίζω ότι αυτή η στροφή έγινε και υπό το βάρος της πίεσης γυναικών που έχουν αρχίσει να αντιδρούν τελευταία» αναφέρει η Χρύσα Οικονομοπούλου, fashion editor και υπεύθυνη επικοινωνίας του Gagarin. «Δηλαδή αυτές οι γυναίκες δημιούργησαν μια ανάγκη στην οποία η αγορά πρέπει να ανταποκριθεί. Οταν γράφονται συνεχώς άρθρα και κείμενα για την καταπίεση από τα πρότυπα ομορφιάς, οι εταιρείες και τα περιοδικά που βλέπουν τις γυναίκες να αντιδρούν θα πρέπει να τους προσφέρουν και κάτι άλλο. Εξυπηρετείται μια ανάγκη της εποχής».

Η μόδα στο εδώλιο

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που κατηγορούν τους ανθρώπους της μόδας για ρατσισμό απέναντι στους ευτραφείς. Ο Καρλ Λάγκερφελντ είχε δηλώσει για την τραγουδίστρια Αντέλ: «Είναι κάπως παχιά, αλλά έχει υπέροχο πρόσωπο και θεϊκή φωνή». Ομως για ποιους λόγους οι σχεδιαστές αποθεώνουν τις αδύνατες;

«Η προσπάθεια των σχεδιαστών να έχουν αδύνατα μοντέλα στις φωτογραφίσεις και τις επιδείξεις έχει να κάνει με το γεγονός ότι, καλώς ή κακώς, ένα ρούχο δείχνει πιο όμορφο σε ένα αδύνατο σώμα, με την έννοια ότι δεν κάνει τραβήγματα και σούρες» αναφέρει στο ΒΗmagazino ο γνωστός σχεδιαστής Δημήτρης Ζαφειρίου: «Επίσης, το αδύνατο σώμα σε βοηθά να παρατηρείς το ρούχο και όχι το σώμα του μοντέλου. Ουσιαστικά το κορίτσι λειτουργεί ως μια κούκλα, γιατί συνήθως ένα σώμα με καμπύλες τραβάει το μάτι, είναι πιο αισθησιακό, είναι πιο ανθρώπινο, πιο ερωτεύσιμο».

Μήπως, όμως, οδηγούμαστε σε κάποιου είδους «αντίστροφο ρατσισμό» και καθετί αδύνατο θεωρείται πια «ανορεξικό»; «Το αδύνατο από το ακραία αδύνατο έχει διαφορά. Σε κάθε περίπτωση, δεν θα πρέπει να μας καταδυναστεύουν τα πρότυπα. Μια γυναίκα με αυτοπεποίθηση, μια γυναίκα με προσωπικότητα, μια γυναίκα που αγαπά τον εαυτό της και τους ανθρώπους γύρω της, μπορεί να θαυμάζει κάτι και να προσπαθεί να υιοθετήσει τα θετικά του, χωρίς όμως να προσφεύγει στον μιμητισμό. Είναι άλλο πράγμα η βελτίωση και η προσπάθεια να είμαι καλύτερος εμφανισιακά και πνευματικά και άλλο η μίμηση και το κοπιάρισμα μιας εικόνας» εξηγεί ο Δημήτρης Ζαφειρίου.

Το πληθωρικό σινεμά

Οι γυναίκες με καμπύλες κερδίζουν πόντους τα τελευταία χρόνια ακόμη και στο σινεμά. Μπορεί ποτέ να μην παίξουν τις φθισικές ενζενί, αλλά δημιουργούν το δικό τους κοινό, παίζοντας με την εικόνα τους, πολλές φορές αυτοσαρκαζόμενες για τα κιλά τους, καταφέρνοντας την ίδια στιγμή να είναι δυναμικές και σέξι. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ιδιαίτερα δημοφιλής ηθοποιός Μελίσα Μακ Κάρθι, γνωστή και στην Ελλάδα από τη σειρά «Mike & Molly», στην οποία υποδύεται μια δασκάλα Δημοτικού με αίσθηση του χιούμορ και αυτογνωσία για τις καμπύλες της.

Επί το ελληνικότερον, το σίριαλ «Είσαι το ταίρι μου» πριν από μερικά χρόνια, με πρωταγωνίστρια τη Βίκυ Σταυροπούλου στον ρόλο της πληθωρικής και δυναμικής Στέλλας, απέδειξε ότι οι γυναίκες με προσωπικότητα κυριαρχούν και κατακτούν στο τέλος ακόμη και τον Αλέξη Γεωργούλη, καταφέρνοντας να είναι πιο ευτυχισμένες από μια γυναίκα με τις διαστάσεις της Κατερίνας Λέχου.

Πώς θέλω να είμαι;

Είναι γεγονός ότι και η πιο έξυπνη γυναίκα μπορεί να πέσει θύμα της εικόνας της. Ειδικά αν σε κάποια συνέντευξη χάσει τη δουλειά της από μια γυναίκα που διαθέτει λεπτή μέση και πιο συρρικνωμένα προσόντα από εκείνη. Μάλιστα, για τα κορίτσια που γεννήθηκαν μέσα στη δεκαετία του ’80, το αρχέτυπο της Κέιτ Μος δίνει πάντα το «παρών» στη ζωή τους. Και μπορεί να ανακουφιστούν που τα plus-size μοντέλα κερδίζουν πόντους, μπορεί να χαίρονται που οι καμπύλες της Μπιγιονσέ είναι στη μόδα, αλλά, αν τις ρωτήσεις, όσο αδύνατες και να είναι, θα ήθελαν η ζυγαριά τους να έδειχνε δύο κιλά λιγότερα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το δημοψήφισμα που διενεργήθηκε σε σελίδα του «Guardian» έπειτα από ένα αίτημα κοριτσιού προς την Disney για τη δημιουργία plus-size πριγκιπισσών. Το 82% των ανθρώπων που ψήφισαν διαφωνούσαν με την έμπνευση. Ντόρος προκλήθηκε και όταν η σελίδα Plus Size Modeling στο Facebook δημοσίευσε την εικόνα μια υπέρβαρης κούκλας Barbie, θέτοντας το ερώτημα αν η βιομηχανία παιχνιδιών πρέπει να κατασκευάζει τέτοια μοντέλα. Η ανάρτηση μπορεί να πέτυχε 4.000 like, αλλά συγκέντρωσε επίσης και πολλά αρνητικά σχόλια που έκαναν λόγο για μια επικίνδυνη τάση που ρέπει προς την παχυσαρκία.

«Η στροφή που συντελείται αυτή τη στιγμή ενάντια στα ανορεξικά πρότυπα δεν είναι αμελητέα. Βλέπουμε ότι γίνεται προσπάθεια, όπως γίνεται και μεγάλη προσπάθεια ενάντια στην παχυσαρκία, η οποία είναι ένα εξίσου σοβαρό πρόβλημα» αναφέρει και η ψυχοδυναμική ψυχοθεραπεύτρια και σεξολόγος Ελεάνα Ελευθερίου και συμπληρώνει: «Παρ’ όλα αυτά, για κάθε στροφή, για κάθε αναδόμηση χρειάζεται μια αποδόμηση και για να αποδομηθεί κάτι που χτίζεται εδώ και πολλές δεκαετίες χρειάζεται πολύ δουλειά. Τα πρότυπα καλά κρατούν και δεν αρκεί να εμφανιστεί η φωτογραφία μιας γυναίκας που έχει κάποια παραπάνω κιλά για να πληγούν. Χρειάζεται μια εσωτερική αλλαγή, οι ίδιοι άνθρωποι να μπορέσουμε να καταλάβουμε τι είναι υγιές και τι όχι».

Το αν τα πρότυπα αλλάζουν είναι σχετικό και θα φανεί μόνο στον χρόνο. Το μόνο σίγουρο είναι πως ο χειρότερος εχθρός μια γυναίκας δεν είναι η Ζιζέλ, αλλά ο πόθος της να μοιάσει σε αυτήν.

 Βαρδάκη Ερη

Πηγή

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Μοιραστείτε το με τους φίλους σας
Advertisement
2 Comments

2 Comments

  1. remote pair programming

    19 January 2022 at 2:52 pm

    356438 191700This is fantastic content material. Youve loaded this with helpful, informative content material that any reader can understand. I enjoy reading articles that are so very well-written. 367632

  2. maxbet

    1 August 2022 at 11:44 pm

    167267 859911This is a nice blog i must say, typically i don????t post comments on other people???? blogs but would like to say that this post really forced me to do so! 889478

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Ενδιαφέροντα

Η διαφοροποίηση της μουσικής – η απόλυτη συνταγή επιτυχίας;

Published

on

Μοιραστείτε το με τους φίλους σας

128,000+ Listening Music Pictures

Η μουσική είναι παντού. Υπάρχουν λίγες καταστάσεις και στιγμές στην καθημερινότητά μας στις οποίες η μουσική δεν παίζει σημαντικό ρόλο. Είτε αθλείστε, οδηγείτε, περπατάτε ή ψωνίζετε – αν δεν χρησιμοποιούμε τα ακουστικά μας μόνοι μας, η μουσική υπόκρουση παίζει εξωτερικά. Η μουσική είναι ο παλμός κάθε πάρτι, όπου η επιλογή της λίστας αναπαραγωγής μπορεί να δώσει τον τόνο για ολόκληρη την εκδήλωση. Από έξω, η μουσική βιομηχανία μπορεί να φαίνεται διαφορετική, με αστέρια όπως ο Drake, η Lady Gaga ή οι Coldplay να γίνονται πρωτοσέλιδα κάθε μέρα. Και όμως, μια πιο προσεκτική ματιά δείχνει ότι αυτό δεν συνέβαινε πάντα και ότι η ποικιλομορφία στον κόσμο της μουσικής μπόρεσε πραγματικά να καθιερωθεί μόνο τα τελευταία χρόνια. Χάρη στο Spotify and Co., η μουσική είναι πάντα κοντά μας και προσβάσιμη από οπουδήποτε. Γιατί όμως μας αρέσει ακριβώς η ποικιλόμορφη πλευρά της μουσικής και γιατί είναι τόσο σημαντική η διαφοροποίηση;

Η μουσική δεν είναι περιχαρακωμένη

Η μουσική δεν είναι μόνο διασκεδαστική, έχει επίσης πολλά οφέλη και μας βοηθά να αναπτυχθούμε και να αναπτυχθούμε. Η μουσική παίζει ιδιαίτερο ρόλο, ειδικά όσον αφορά τα συναισθήματα και τις διαθέσεις. Μέσα από τη διαφοροποίηση της μουσικής, τελειώνει η περιχαράκωση. Διαφορετικά συναισθήματα και συναισθήματα μπορούν να μεταδοθούν μέσω της μουσικής. Η μουσική είναι φτιαγμένη για όλους και δεν σκέφτεται σε ομάδες. Αλλά ακόμη και αυτή η εξέλιξη συνεχίζεται, επειδή οι παραγωγοί εξακολουθούν να αναφέρουν ότι αποκλείονται από ορισμένους τομείς της μουσικής βιομηχανίας λόγω υποθέσεων με βάση την εθνικότητά τους.

Η μουσική είναι μια παγκόσμια γλώσσα που όλοι μπορούν να καταλάβουν. Συνδέει ηπείρους και ξεπερνά αποστάσεις και πολιτισμούς. Φτάνει στα βάθη των ανθρώπων μοιράζοντας ένα συναίσθημα, μια εμπειρία, μια ιδέα που πυροδοτεί μια εσωτερική κίνηση. Και αυτός ακριβώς είναι ο στόχος, η διαφοροποίηση της μουσικής.

Μουσική που σπάει με τη φόρμα

Μια συνταγή επιτυχίας στον κόσμο της μουσικής είναι να ρισκάρεις τη μουσική. Οι ερμηνευτές και οι καλλιτέχνες που είναι διαφορετικοί φαίνονται όλο και πιο επιτυχημένοι. Όσοι τολμούν να επανεφεύρουν τον εαυτό τους και τον κόσμο της μουσικής γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς.

Μια ποικιλόμορφη κοινωνία

Η σημασία της διαφοροποίησης της μουσικής φαίνεται και από την εξέλιξη της κοινωνίας τα τελευταία χρόνια. Θέματα που γίνονται όλο και πιο παρόντα βρίσκονται επίσης όλο και περισσότερο στον κόσμο της μουσικής. Αστέρια όπως η Demi Lovato βγαίνουν ως μη δυαδικά και η Billie Eilish ενσαρκώνει επίσης τα φωτεινά χρώματα της κοινωνίας. Και με επιτυχία: χάρη σε αυτή τη μουσική , οι άνθρωποι αισθάνονται κατανοητοί και με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται ένα μέρος όπου ο καθένας μπορεί να είναι όπως θέλει.

Μουσική στο iGaming

Το πόσο διαδεδομένη είναι η μουσική δείχνει το ερώτημα: Πού δεν είναι η μουσική; Σχεδόν κανένας τομέας της ζωής μας δεν μπορεί να φανταστεί κανείς χωρίς μουσική. Ακόμη και στον κόσμο των βίντεο κουλοχέρηδων  αμέτρητων βιβλιοθηκών τυχερών παιχνιδιών, η μουσική είναι ένα ουσιαστικό συστατικό. Ενώ υπάρχουν κουλοχέρηδες με θέμα τη μουσική, όπως το Music Stage, σε άλλα παιχνίδια η μουσική είναι ένα σημαντικό υπόβαθρο και παρέχει ενθουσιασμό και επιπλέον αδρεναλίνη. Η μουσική παρέχει επίσης τη σωστή αίσθηση στις ζωντανές στοές.

Χάρη στη μουσική

Έτσι, στο τέλος είναι απαραίτητο μόνο να ευχαριστήσουμε τη μουσική. Για τα συναισθήματα που νιώθουμε χάρη σε εκείνη και τις καταστάσεις που την κάνουν πολύ πιο έντονη. Τι θα ήμασταν χωρίς τη μουσική;

Listening to relaxing music can improve cognitive performance, study suggests

What’s your Reaction?
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Μοιραστείτε το με τους φίλους σας
Continue Reading

Ενδιαφέροντα

Mανούλες σταματήστε να αυτοθυσιάζεστε για τα παιδάκια σας τα καταστρέφετε.

Published

on

Μοιραστείτε το με τους φίλους σας

Στο’ πα και στο ξαναλέω πως κάπου εκεί στις οδηγίες χρήσης ενός τεστ εγκυμοσύνης που αναφέρεται… «Αν εμφανιστούν οι μπλε γραμμούλες.. δηλαδή αν είστε έγκυος.. επισκεφτείτε τον γυναικολόγο σας» θα έπρεπε να υπήρχε υποσημείωση… επισκεφτείτε και τον ψυχολόγο σας!!

Δεν μπορείς να ακούς μα ούτε και να εξηγήσεις πως ο πιο σημαντικός άνθρωπος στην ζωή σου, η ίδια σου η μάνα, που σε ‘φερε στην ζωή, που θυσιάστηκε και θυσιάζεται για να ‘σαι συ καλά, που έκανε στην άκρη όλη της τη ζωή να μπει η δική σου μπροστά, πως εκείνη; πως μπορεί εκείνη να ναι η πηγή της δυστυχία σου. Δεν το χωρά ο νους σου και ούτε να το ακούς δεν θες….

Μα αυτή η αυταπάρνηση της μανούλας σου θα κάνει με τόση μαεστρία την δική σου την ψυχούλα να γεμίζει τύψεις και ενοχές κάθε που θα σηκώσεις κεφάλι από τα πρώτα σου χρόνια… γιατί η μαμά επειδή σε αγαπάει τα κάνει όλα δεν την λυπάσαι;  Κάνε αυτό που σου λέει αμέσως… Κοίτα, κοιτά πόσο την ταλαιπωρείς, κοιτά αναίσθητο παιδί που δεν καταλαβαίνεις πως όλα για σένα γίνονται.

Και έτσι εσύ καημένο μου παιδάκι και εγωκεντρικό γίνεσαι και υποτακτικό σε πάσα μορφή εξουσίας. Και στην αγάπη αρχίζεις να αισθάνεσαι υπόχρεος γιατί κάποιος κόβει κάτι από κείνον για να το δώσει σε σένα, δεν υπάρχει εκεί μονό για σένα και αναρωτιέσαι, άραγε την αξίζεις αυτή την αγάπη, άραγε υπάρχει πραγματικά κάτι μονό για μένα;;

Θυσιάζομαι για σένα λέει η μανούλα που πρέπει με το που θα μάθει πως θα σε φέρει στον κόσμο να ψυχαναλυθεί!

Να βρει το νόημα της δικής της ζωής να μην το γυρέψει μέσα από την δική σου την ζωή γιατί αλίμονο σου…

Δεν θα μάθεις ποτέ ποιος πραγματικά είσαι αφού θα μεγαλώνεις με τέτοιο τρόπο ώστε να ικανοποιήσεις αυτό που θα θελε να ναι η ίδια σου η μανούλα, θα σε φτιάξει έτσι ώστε να γίνεις αυτό που ‘θελε εκείνη και θα το δουλέψει πολύ από τότε που θα πας στα πρώτα σου σχολεία και αν εσύ αντισταθείς γιατί κάτι μέσα σου κλωτσήσει και δεν σου κάνει ετούτο το κουστούμι θα ακούσεις πως όλα γίνονται για το καλό σου και πως αυτό πρέπει να γίνει γιατί η μαμά κάνει αγώνα μεγάλο για να σου παρέχει όλα αυτά που εσύ πετάς και λες πως δεν τα θες κακομαθημένο!

Αγενέστατο παιδί και αχάριστο…. που δεν αναγνωρίζεις τίποτα…

Κοίτα με πόση δεξιοτεχνία, πόσο ύπουλα και χωρίς να το καταλάβεις, εσύ είσαι το πρόβλημα, εσύ έχεις τα προβλήματα που δεν καταλαβαίνεις τι είναι όλο αυτό που στήθηκε για σένα χωρίς εσένα;;

Γιατί ποιος είσαι εσύ άλλωστε…. Ποτέ σου δεν θα μάθεις..  Μόνο αν κάποια στιγμή τα καταθλιπτικά συμπτώματα ή το άγχος σε οδηγήσουν στον ψυχαναλυτή!

Και πάλι θα σου πάρει λίγο χρόνο πουλάκι μου μα την στιγμή που θα ανακαλύψεις ποιος είσαι θα ναι σαν σου κόλλησαν δυο φτερά στην πλάτη σαν αυτά που χουν οι άγγελοι και θα σαι ελεύθερος πια να πετάς.. θα είσαι εσύ ο γνήσιος και μοναδικός εαυτός σου και θα μπορείς να πετάς, να ανάπνεες και να απολαμβάνεις !

Την ζωή που σου ανήκει και που εσύ θα δημιουργήσεις.

Μπαρκάτσα Άρια, Ψυχολόγος

What’s your Reaction?
+1
6
+1
0
+1
0
+1
0
+1
2
+1
0
+1
0

Μοιραστείτε το με τους φίλους σας
Continue Reading

Ενδιαφέροντα

Όσα δώσεις στο παιδί σου μέχρι τα 6, καθορίζουν την υπόλοιπη ζωή του!

Published

on

Μοιραστείτε το με τους φίλους σας

Έρευνες, μελέτες και σιγά σιγά η εμπειρία των προηγούμενων γενεών πιστοποιούν πια πως τα 6 πρώτα χρόνια ζωής ενός παιδιού προδιαγράφουν το μέλλον του.

Η υγιεινή διατροφή, τα πλούσια ερεθίσματα αλλά κυρίως η αγάπη των γονιών, ειδικά σε αυτά τα σημαντικά 6 χρόνια της ζωής, είναι ικανά ακόμα και να απενεργοποιήσουν τα γονίδια εκείνα που σχετίζονται με κάθε είδους ασθένεια, σωματική ή ψυχική. Τα νέα στοιχεία, κάνουν σκόνη την θεωρία που θέλει τα γονίδιά μας να είναι αυτά που κάνουν καθολικό κουμάντο. Τώρα ξέρουμε πως το περιβάλλον και ο τρόπος που μεγαλώνουμε είναι αυτά που μπορούν να επηρεάσουν τη ζωή μας. Αυτό δεν σημαίνει πως τα γονίδια δεν παίζουν το ρόλο τους, δεν ορίζουν όμως μόνο αυτά τη εξέλιξη της προσωπικότητάς μας.

Όπως και να έχει, το βασικό είναι πως επιβεβαιώνεται αυτό που όλοι υποψιαζόμασταν: πως η προσοχή, η αγάπη και η φροντίδα που δίνουμε σε ένα παιδί από τα πρώτα χρόνια της ζωής του καθορίζει σε τεράστιο βαθμό τη ζωή τους και ουσιαστικά αποτελεί ένα σημαντικό κληροδότημά μας προς εκείνα.

Στα πρώτα χρόνια της ζωής του το παιδί είναι όπως το μαλακό κερί, όπως το μαργαριτάρι, όπως η ζωγραφική, όπως η κατασκευή των αγαλμάτων. Κατ’ επέκτασιν, οι γονείς γίνονται ζωγράφοι, καλλιτέχνες, αγαλματοποιοί και κατασκευάζουν αυριανούς ανθρώπους.

Παλαιότερα τα παιδιά αντιμετωπίζονταν ή αδιάφορα ή στην καλύτερη περίπτωση ως μικρογραφία ενήλικα. Στην πορεία, άρχισε να αντιμετωπίζεται με μεγάλη προσοχή, γιατί το σημερινό παιδί είναι ο πρόδρομος του αυριανού ενήλικα. Το ψυχικά υγιές παιδί έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες να είναι αύριο ένας υγιής ενήλικας. Αντίστοιχα, το κακοποιημένο και τραυματισμένο παιδί έχει μεγάλες πιθανότητες να είναι αύριο ένας προβληματικός, αντικοινωνικός και παραβατικός ενήλικας. Η ανατροφή και η διαπαιδαγώγηση του παιδιού από τα πρώτα χρόνια της ζωής του είναι μια υπερβολικά υπεύθυνη, επίπονη, χρονοβόρα και δύσκολη διαδικασία η οποία απαιτεί την ευαισθητοποίηση των γονέων, την αυταπάρνησή τους και την υπομονή τους. Πέρα από το ότι ολοκληρώνει τη μητέρα και τον πατέρα ως άτομα, προδιαγράφει τις σχέσεις των ανθρώπων του αύριο.

Ανατρέφω ένα παιδί, θα πει στην πράξη ότι το μορφώνω όπως γράφει η σύμβουλος σχολικού εκπαιδευτικού προσανατολισμού Β. Παππά. Η μητέρα είναι εκείνη που το εκπαιδεύει πως να πίνει νερό από το ποτήρι, πως να τρώει με το κουτάλι και το πηρούνι, πως να ντύνεται μόνο του, να πηγαίνει στην τουαλέτα. Επίσης, εκείνη το μαθαίνει να τακτοποιεί τα παιχνίδια του, να τα μοιράζεται με τα άλλα παιδιά και να σέβεται τα δικαιώματα του άλλου. Η μητέρα διδάσκει το παιδί της με διάφορους τρόπους. Χρησιμοποιεί το λόγο, την επίδειξη, του παραστέκεται με τη σωματική της δύναμη. Αν θέλει, όμως, να πετύχει στο έργο της, επιβάλλεται να προσαρμόζει τις προσδοκίες της σ’ αυτά που σωματικά, ψυχολογικά και διανοητικά, μπορεί το παιδί να μάθει. Είναι σημαντικό για τη μητέρα να γνωρίζει το ίδιο της το παιδί. Να ξέρει σε ποιο σημείο ανάπτυξης βρίσκεται κι αν είναι έτοιμο να μάθει, αυτό που προσπαθεί να του διδάξει.

Ο πιο εκδηλωτικός τρόπος να μεταδώσουμε την αγάπη μας στο παιδί είναι η σωματική επικοινωνία. Κι όταν λέμε σωματική επικοινωνία, εννοούμε ένα χάιδεμα, ένα αγκάλιασμα, το ενθαρρυντικό χτύπημα στην πλάτη ή και ένα απλό άγγιγμα του παιδιού. Το παιδί που μεγαλώνει σε ένα σπίτι όπου οι γονείς χρησιμοποιούν την οπτική και σωματική επικοινωνία, αισθάνεται άνετα με τον εαυτό του και με τους άλλους, και συνεπώς, θα είναι αγαπητό και θα έχει αυτοσεβασμό. Κατ’ αυτό τον τρόπο το παιδί μπορεί να γεμίσει το συναισθηματικό του δοχείο. Επίσης, η συμμετοχή του πατέρα στη φροντίδα του παιδιού και η συναισθηματική στήριξη στη σύζυγό του ενισχύει σημαντικά τη συζυγική και οικογενειακή αρμονία, ενισχύοντας τους δεσμούς τόσο με το παιδί όσο και με τη σύντροφό του.

“Ιδανικοί” γονείς θεωρούνται, όσοι συνδυάζουν την έκδηλη στοργή και την ενθάρρυνση για αυτονομία. «Το πολύ μικρό παιδί μπορεί να έχει ανάγκη από τη συνεχή φροντίδα, όσο μεγαλώνει όμως, ο γονιός οφείλει να το απελευθερώνει σιγά – σιγά, χωρίς να διακόπτεται η αμοιβαία αγάπη και να το οδηγεί στη συναισθηματική και πνευματική ανεξαρτησία. Η γονεϊκή αγάπη που πνίγει τα παιδιά, τη στιγμή που αυτά έχουν ανάγκη να βγουν εξω από την οικογενειακή “φωλιά”, μοιάζει με τα δέντρα που φυτεύουμε, για να προστατεύσουμε το σπίτι από τον ήλιο και που, τελικά, μεγαλώνουν τόσο πολύ και ευδοκιμούν τόσο, ώστε πρέπει να τα κλαδέψουμε, αν δεν θέλουμε να πεθάνουμε από ασφυξία».

Όσα κάνουμε, όσα λέμε, από ένα απλό νανούρισμα, μέχρι ένα χαδί, από ένα «μη» μέχρι ένα «μπράβο» στο πρώτο δειλό βήμα, καταγράφονται στο μυαλό και την ψυχή του παιδιού. Και παρόλο που ως ενήλικες αδυνατούμε να χρησιμοποιήσουμε σε συνειδητό επίπεδο όλες τις πληροφορίες εκείνες που συλλέξαμε στην πρώιμη παιδική ηλικία, αυτές οι μνήμες είναι υπαρκτές και ασκούν πάνω μας επιρροή σε ασυνείδητο επίπεδο.

Γι’ αυτό οφείλουμε σαν γονείς να γεμίσουμε τον κόσμο του τόσο μικρού αυτού ανθρώπου με όμορφες εικόνες και τρυφερά συναισθήματα, ώστε όταν έρθει ο καιρός να «ανασύρει» όλο αυτό του υλικό για να προχωρήσει, να «βρει» στοιχεία που θα τον κάνουν έναν μαχητή της ζωής και όχι ένα φερέφωνο των γονεικών προσδοκιών.

http://www.themamagers.gr

What’s your Reaction?
+1
4
+1
2
+1
0
+1
2
+1
0
+1
1
+1
0

Μοιραστείτε το με τους φίλους σας
Continue Reading

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Facebook

Trending